Alla inlägg under januari 2011

Av mina2barn - 20 januari 2011 11:00

Ja,det med barnuppfostran är inte lätt.Jag tror att alla föräldrar gör sitt bästa,men att man kanske saknar förmågan.Har man själv inte har haft en bra uppväxt kanske man har svårt att se andras behov och känslor har man själv fått styk så är risken stor att man själv ger sina egana barn stryk,konstigt men sant.Man får försöka vare en bra förebild för sina barn.

Barn gör inte som vi säger,barn gör som vi gör.

Ibland kan det vara svårt att vara en bra förebild för sina barn pga olika saker tex droger,alkohol och att man mår psykiskt dåligt.Det man kan göra det är att söka hjälp innan barnen börjar ta skada.Tänk på att det räcker med en enda person som finns där när du behöver hjälp.Tänk på att hur värdelös du än känner dig så behöver barnen sin mamma och pappa och dom älskar dig över allt annat.Glöm aldrig det!!!!!!


     HA det bra alla där ute!!!!

Av mina2barn - 20 januari 2011 08:47

PUST äntligen kommit till skolan.Mina mornar hemma är INTE morgon stund i  mun.

Stress stress stora kom på kl kvart i åtta att hon skulle duscha kan tillägga att hon börjar tio över åtta.Ja ja sen var det lilla som skulle bara titta klart på tven isället för att äte frukost.Själv skulle jag själv försöka duscha och fixa till mig.Med turban på huvudet blåste jag storas hår samtidigt som hon sminkade sig.Lilla var duktig han fixade sig,men det var nog bara för att han fick ta med sig leksak till skolan.Han går till pappa idag och kommer hem på söndag igen  Så nu började alla bli klara för att gå då har den stora tagit min jacka och glömt sin skåpnyckel ner med den till skolan .Till bilen vad set man joooo att man måste skrapa bilen är sååå trött på den här vintern längtar till våren vill ha det NU ÄNTLIGEN i skolan så man får vila lite,tänk att vi får blogga på skoltid KUL. 

    HOPPPS MINA SKOLKAMRATER LÄSER MIN BLOGG OCH MIN FRÖKEN  

Av mina2barn - 15 januari 2011 20:53

jaha,lördag kväll sambon har feber och ligger till sängs stora tjejen ute och springer och glömt nyckeln så det blir bara för mig att kliva upp kl halv tolv och släppa in henne KUL!!!! Lilleman sover snart och kvar blev bara jag jaja skönt med lite lugn och ro,,,,,,,,,,,

Av mina2barn - 15 januari 2011 14:59

Varit i Särholmen med mina monster.Shoppat lite inte så ovanligt att jag shoppat är det bästa som finns.Både stora och lilla fick saker.Dom är sååå bortskämmda dom små liven.Nu sittr man här framför datan och fuderar på vad vi ska äta.Kanske blir det pizza,tycker verkligen det går bra med min bantning eller jag vet inte om jag bantar försöker tänka på att inte stoppa i mig masssa med onödiga saker  syns kanske i kväll må gott alla

Av mina2barn - 14 januari 2011 18:30

Nu är man hemma .Färdig äten och nybadad   

Vet inte vad kvällen har att bjuda på tror det blir lets dance,med lite fredagsmys.

Sen är det bara att sätta kl på halv tolv så man vat att den största har kommit hem.Inte lätt att vara tonårdförälder.Det är tur för dom att man älskar dom så mycket.  Ha en bra kväll alla så hörs vi imorgon

Av mina2barn - 14 januari 2011 11:17

 Äntligen fredag!!!!  längtar efter en hel helg utan jobb och krav

men men snart är det måndag igen måndag med nya tag och krav

Just nu pratar vi om barnuppfostran,inget lätt ämne vad är rätt vad är fel.

Det finn såååå många experter som vet och kan.

Tänk alltid på att du alltid gör ditt bästa,vad än alla andra tycker och tänker.

Nä ska ta och jobba på lite så att jag blir expert.....Syns senare  


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards